Скъпи колеги,
Като че ли вчера изпратихме поредната успешна година за компанията, преодоляхме трудните моменти и постигнахме нови висоти в работата си, в контактите с колеги, клиенти и партньори и в личния си живот. Ето ни вече в новата година – по-силни, по-опитни и по-задружни.
С новодошлата пролет Ви желаем крепко здраве, позитивна енергия и нови професионални успехи през 2025 година!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Постижения през 2024 в цифри
- Брой служители общо – 1900
- Брой доставени пратки (само Спиди) – 49,4 млн.
- Брой нови автомати - 301
- Брой нови офиси - 11
Ден на дигиталното почистване
На 15 март беше отбелязан Digital Cleanup Day - Денят на дигиталното почистване.
По този повод ние в Спиди организирахме доброволна инициатива за почистване на ненужните файлове от дигиталното пространство.
Според споделената обратна връзка от колегите, които отделиха 20-30 минути в периода 14-21 март и отбелязаха участието си, само чрез това упражнение заедно сме успели да спестим близо 80 GB пространство.
Да си припомним 5-те съвета за по-чиста дигитална среда всеки ден:
1. Редовно проверявайте за дублирани файлове/изображения, които се съхраняват на дисковото ви пространство и изтривайте излишните.
2. Почиствайте електронната си кутия поне веднъж месечно, като изтривате чернови съобщения или такива, които няма да ви трябват повече.
3. Намалете изпращането на „благодарствени“ имейли, когато това не се налага.
4. Не сваляйте всеки файл, който получавате по имейл на компютъра си, ако няма да ви бъде необходим за редактиране. Така изразходвате цифрово пространство и на двете места.
5. Отпишете се от ненужни имейл бюлетини.
Международен ден на жената
По случай 8 март споделихме с вас кратък куиз с любопитна статистика относно дамите в Спиди и Геопост. А сега е време да обобщим резултатите:
• 38% от вас са отговорили вярно, че жените работещи в Геопост са между 25 и 30%;
• 64% правилно са предположили, че между 30 и 35% от служителите в Спиди са жени;
• 46% пък са познали, че жените прекарват между 4 и 6 години от кариерния си път в Спиди.
„Нежната половина на Спиди“
С гордост съобщаваме, че Ана-Мария Атанасова - заместник-директор Маркетинг и развитие, е номинирана в “Топ 100 жени в бизнеса” - най-новата инициатива на Career Show, посветена на приноса на дамите за развитието на бизнес екосистемата в България.
В кратко интервю с Ана-Мария споделяме нейната история и кариерно развитие като пример за успешните дами в Спиди:
SPEEDY NEWSLETTER: От колко години работиш в Спиди и как започна пътят ти в компанията? Какво си спомняш от самото начало?
АНА-МАРИЯ: Работя в Спиди вече 7 години. Започнах като стажант в програмата "Спиди търси таланти", докато все още бях студентка. Това беше първата ми работа и от самото начало ми беше изключително интересна динамиката в Спиди, също така имах възможността да се уча от големи професионалисти. В компанията изградих трудови навици, придобих ценни знания и умения, и поставих основите не само на професионалното, но и на личностното си развитие.
SPEEDY NEWSLETTER: Разкажи ни как се развиха следващите години – промените и развитието ти с времето. Кога дойде възможността за израстване в кариерата ти?
АНА-МАРИЯ: През годините преминах през различни длъжности и отговорности, което ми помогна да се развивам и да натрупам ценен опит. По време на стажантската програма имах възможността да се запозная с работата на всеки отдел в компанията, което впоследствие се оказа изключително полезно. С всяка нова позиция идваха и нови предизвикателства, които ми помагаха да израствам. Смятам, че възможността за кариерно развитие при мен дойде, когато заех длъжността Ръководител, офисна мрежа. Тогава се наложи да взимам самостоятелни решения и да поемам по-голяма отговорност, което ми даде увереност и ме подготви за следващите стъпки.
SPEEDY NEWSLETTER: Като пример за жена с кариерно развитие в компанията, как би определила работната среда в Спиди по отношение на половата равнопоставеност?
АНА-МАРИЯ: Работната среда в нашата компания е изключително подкрепяща и отворена към развитието на всеки, независимо от пола. Имам възможността да работя в екип, съставен както от мъже, така и жени, в който се цени професионализмът, идеите и резултатите, а не стереотипите. Компанията предоставя равни възможности за израстване и насърчава жените да поемат лидерски роли.
SPEEDY NEWSLETTER: Сподели ни нещо лично за теб! Със сигурност си затрупана с работа и отговорности в компанията, как се грижиш за себе си и поддържаш добро физическо и психическо здраве?
АНА-МАРИЯ: Забързаното ежедневие и множеството задачи със сигурност оказват влияние както на физическото, така и на психическото здраве. Затова се старая да намирам време за себе си и за нещата, които ме зареждат. Много обичам да пътувам и използвам всеки удобен момент, за да откривам нови места. Напоследък открих и ново хоби – реденето на пъзели. То ми помага да се фокусирам върху нещо различно и да се отпусна след натоварен ден.
SPEEDY NEWSLETTER: Като жена лидер, сблъсквала ли си се с бариери и проблеми в кариерата си? Как успя да ги преодолееш?
АНА-МАРИЯ: Всеки човек в кариерата си се сблъсква с бариери и трудности, независимо от позицията или пола. Подкрепата на добри професионалисти около мен също винаги е била ключова в преодоляването на предизвикателствата. Старая се да доказвам себе си чрез работата и резултатите си. Разбира се, понякога е нужно повече усилие, за да бъдеш възприета като лидер, но за мен най-важното е да бъда пример – с подхода си и с отношението си към екипа.
SPEEDY NEWSLETTER: Как виждаш бъдещето си в Спиди?
АНА-МАРИЯ: Виждам бъдещето си тук като възможност за професионално развитие и принос към успеха на компанията. Вярвам, че винаги има какво да се научи, затова се стремя непрекъснато да усъвършенствам уменията си. Убедена съм, че компанията ще продължи да създава възможности за развитие, а аз съм мотивирана да уча, да се развивам и да бъда активна част от този процес.
SPEEDY NEWSLETTER: Какъв съвет би дала на всички жени в компанията, които имат желание да се развиват?
АНА-МАРИЯ: Бих ги насърчила да бъдат уверени в своите способности и да не се страхуват да преследват професионалните си цели. Вярвам, че със старание, постоянство и амбиция всяка жена може да постигне успех.
Резултати от Барометър за ангажираността на служителите
През 2024 г. се проведе второто издание на Геопост Барометър за ангажираността на служителите в Спиди. Благодарение на това анонимно проучване, за пореден път успяхме да съберем ценна обратна връзка от вас за работната среда в компанията.
Резултатите показват стабилно високи показатели относно увереността на служителите в успеха на Спиди и Геопост, както и, разбира се, дават някои индикации за подобрения, които ще бъдат взети предвид в бъдещите планове на компанията.
Вижте подробни резултати от проучването в това видео.
Бонус бебе
Поредната стъпка за подобряване на качеството на живот на служителите в компанията бе въвеждането на новата придобивка – „Бонус Бебе“. От тази година всички служители на Спиди АД ще получават еднократен бонус в размер на 1000 лв. при раждане на дете (важи за родените след 01.01.2025 г.).
Поощрението е инициирано на база резултатите от Барометър за ангажираността на служителите. Насърчаваме всички колеги да продължат да участват в проучванията, тъй като така дават гласност на своите нужди и очаквания.
Онлайн обучения по киберсигурност
В днешната динамична електронна среда киберзаплахите стават все по-чести и усъвършенствани. За да подобрим защитата на личните и фирмените данни, организираме онлайн обучения по киберсигурност, които ще ви помогнат да разпознавате и предотвратявате потенциални кибератаки.
Какво ще научите?
• Как да разпознавате фишинг атаки и социално инженерство?
• Как да създавате сигурни пароли и защо MFA е толкова важна технология?
• Какви са най-новите тактики на киберпрестъпниците?
• Какво да правите при съмнения за пробив в сигурността, кибератака?
Очаквайте отделни имейли относно обучения по киберсигурност, които ще включват видеа и въпроси. Видеата ще съдържат важна информация и насоки за разпознаване и предотвратяване на фишинг атаки, както и препоръки за сигурност при онлайн комуникацията.
Общата ни цел е да повишим вниманието ви, за да защитите себе си и информацията на компанията от злонамерени лица.
Да живеем устойчиво! Да пестим хартия в работата си.
Нека да си припомним 3 прости правила за по-оптимизирана употреба на хартия:
• Печатаме документите винаги двустранно;
• Оптимизираме шрифта и форматирането на файловете, така че освен да са функционални, да заемат по-малко място върху листа;
• Проверяваме 2 пъти преди да принтираме. Прибързаното натискане на бутона Print често води до необходимостта от повторно отпечатване, поради констатирането на пропуски минути след като видим документите. Затова, 2 пъти мери, веднъж режи! - както гласи поговорката.