Скъпи колеги,
Като че ли вчера бяхме в коледна кампания, работната година тече бързо и вече пред прага ни е Великден и кампанията около празника. Нека споделим с вас актуалните новини и важните моменти от началото на 2024 г.
А на вас и вашите семейства желаем светли великденски празници, здраве и позитивна енергия!
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дигитални ваучери за храна за служителите на Спиди
Уважаеми колеги и партньори,
От 20-и май т.г. ваучерите за храна, които получаваме всеки месец към заплатите си, вече няма да са хартиени, а дигитални. Освен, че законът го изисква, новите дигитални ваучери Edenred+ са по-бързо и по-удобно средство за закупуване на храна и хранителни продукти, дават възможност за управление и контрол по всяко време от мобилен телефон или компютър и спестяват ресурси.
Информация за дигиталните ваучери и код за активирането им, ще бъдат изпратени на личния мейл на всеки служител на компанията.
Валидност на дигиталните ваучери за храна:
- за покупка само на храна и хранителни продукти;
- в магазини и ресторанти - партньори на Идънред България;
- на територията на България;
- от ваучера не може да бъдат теглени суми в брой;
- 1 година от датата на зареждане на съответната месечна сума.
Обучителни видеа за активиране и управление на дигиталните ваучери за храна: https://www.youtube.com/playlist?list=PLa0F8jd83VhBMG2wu3ICsdrndZm6tVl95
Инструкция за активиране на дигиталните ваучери за храна:
- Ще получите на личния си имейл, предоставен на Спиди код за активация, както и инструкции как да активирате ваучера си.
- Влезте в платформата Edenred+ от браузер на компютъра си или свалете мобилното приложение на телефона си.
- Следвайте инструкциите, за да активирате профила си. Разгледайте обучителните видеа в YouTube.
- Можете да активирате мобилни разплащания и да добавите виртуалната си карта към Google или Apple Wallet.
Първото зареждане на сума по дигиталните ваучери за храна ще бъде на 20.05.2024 г.
Прочети цялата информация тук: Дигитални Ваучери Храна - Информация
Спиди – основен спонсор и участник на Balkan eCommerce Summit 2024
Спиди взе успешно участие в едно от най-мащабните събития за онлайн търговия Balkan eCommerce Summit, организирано от eCommerceAcademyBG в Арена София на 4-ти и 5-и април 2024 г.!
С изградения от екологични материали изложбен щанд с видео екрани и специални активности, игри и анкети, нашият търговски екип впечатли клиенти и посетители и затвърди имиджа на компанията като водещ експерт по доставките в електронната търговия.
Наши гости бяха колеги от Геопост, DPD Румъния и DPD Гърция, а сред най-слушаните лектори на събитието беше г-жа Кармен Куреу – директор Пазарни проучвания в Геопост, която представи последните резултати от годишното паневропейско проучване E-Shopper Barometer за нагласите и предпочитанията на онлайн купувачите през 2023 г.
Виж галерията тук: Balkan Summit 2024 Галерия
Нашата социална и екологична ангажираност: 8 март и Ден на Земята
По случай 8 март проведохме вътрешна кампания за ангажираност на тема Равноправие между половете.
Заедно с колеги от Администрацията в София дадохме обещания, свързани с принципите на равнопоставеност, запечатвайки момента със снимка. Благодарим на всички, взели участие!
Използваме случая да си припомним колко важно е да уважаваме и оценяваме справедливо усилията и успехите на жените, така както и тези на мъжете и да бъдем толерантни всеки ден, изпълнявайки служебните си задължения.
Споделяме и тук обещанията от снимките, които ежедневно трябва да си припомняме:
- През 2024 г. ще предизвикам стереотипите си по отношение на половете;
- През 2024 г. ще бъда съюзник на равнопоставеността на половете;
- През 2024 г. ще се противопоставя на половите предразсъдъци;
- През 2024 г. ще отбелязвам постиженията на жените така, както тези на мъжете.
Няколко седмици по-късно, на 22-ри април, отбелязахме и Международния ден на Земята чрез подобна инициатива, която обаче ангажира вниманието ни върху темата за опазването на околната среда и ограничаване употребата на пластмаса.
„Планетата срещу пластмасата“ е темата на Деня на Земята през 2024 г. Замърсяването с пластмаса представлява сериозна заплаха за околната среда, екосистемите и целия живот на Земята. Ето защо всяко наше малко действие, с което допринасяме за намаляването на вредното въздействие върху природата, е изключително важно! Благодарим и на участвалите в тази инициатива, с които си обещахме да:
- Намалим потреблението на пластмаси за еднократна употреба;
- Употребяваме повторно и рециклираме, когато е възможно;
- Информираме себе си и други за въздействието на замърсяването с пластмаса;
- Се застъпваме за политики и инициативи, които насърчават устойчиви алтернативи;
- Подкрепяме организации и общности, които работят неуморно за борба с пластмасовите отпадъци.
Ако сте пропуснали любопитния ни кратък куиз, все още можете да го попълните и да проверите знанията си тук: https://forms.office.com/e/PijnCixisj
Виж галерията тук: 8 март и Ден на земята
Ремонт на каса Сомат или Един по-специален тиймбилдинг
На 6 и 7 април осем колеги от Финансов отдел, вдъхновени от нестихващата енергия на Марияна Запрянова, финансов контрольор на Спиди, направиха ремонт на каса Сомат.
Сами. Без майстори. Само със собствените си сили и екипна ангажираност.
Как да не се гордеем с тях!
Ремонтът се състоеше в боядисване на помещението, където е самата каса. То е цели 98 квадратни метра! Ремонтираха и коридора пред касата, където шпакловаха пукнатини и оронени ъгли на стени и гишета. Помещението за клиенти и двете входни врати също бяха боядисани и обновени.
След извършената работа, неуморните бояджии си почистиха основно и даже искрено изненадаха колежката по почистването в понеделник, която не знаеше, че ще има ремонт.
Сега служители и клиенти, които влизат в касата, ще се радват не само на любезно обслужване, а и на приятна и чиста обстановка!
Виж снимки преди и след тук: Ремонт каса Сомат
Изследване на тенденции в онлайн търговията: Geopost E-shopper Barometer
За поредна година колегите от Геопост проведоха паневропейското проучване E-shopper Barometer, което изследва потребителското поведение на онлайн купувачите.
Резултатите разкриват интересни тенденции в онлайн търговията и навиците на онлайн купувачите в цяла Европа, благодарение на проведените 24 000 интервюта в 22 държави!
Предоставяйки ценна за всички онлайн търговци информация, проучването затвърждава позицията на Геопост и компаниите в групата (включително Спиди) на доверен партньор на електронната търговия в Европа.
Вижте повече тук: Geopost E-shopper Barometer 2023
Обучение Мениджърски и лидерски умения – 04/2024
На 8 и 9 април колеги от отдели Продажби и клиентско обслужване и Международни операции се включиха в обучение на тема: „Мениджърски и лидерски умения“. Обучението обхвана въпроси като: ролята на мениджъра; приоритизиране на и адаптация към всеки от служителите в екипа; развитие на екипа, делегиране на задачи и други.
Мероприятието се състоя в гр. Котел като един виден център на Българското Възраждане. Мястото беше специално подбрано, за да може екипът да почерпи вдъхновение от будителите и радетелите на българското, които са родом от този град – Петър Берон, Г. С. Раковски, Йордан Йовков и много други герои. Също така, колегите подхраниха креативното си мислене, вдъхновени от местните талантливи занаятчии – майсторите на пъстроцветните котелски килими.
Виж галерията тук.
Да пестим хартия при печат на товарителници!
На всички колеги от администрацията в Спиди им се налага разпечатване на товарителници на обикновен принтер в офисите – изпращаме документи и пратки до клиенти, партньори и доставчици, вътрешни пратки и т.н.
За разлика от лейбълните принтери обаче, когато печатаме на обикновен принтер, товарителницата заема 1/3 място от листа, а другите 2/3 остават празни и хабим излишно хартия.
Ако разпечатваме 2 или 3 товарителници на 1 лист, ще правим всеки път малка, но важна крачка към опазването на природата и ще сме екологично отговорни.
Това може да стане, като при печат, вместо Print от менюто изберем Save, запишем товарителницата като файл на компютъра си, както и втората и третата, след това ги обединим в която и да е програма – MS Word или друга, и ги изпечатаме на един лист две или три заедно. Не отнема и една минута повече време, но пък колко спестена хартия и мисъл за планетата!
Отстъпки за служители: Оптики Joy, Grand Optics, Zeiss Vision Center
Възползвайте се от специални отстъпки за служители на Спиди онлайн и в обектите на Оптики Joy, Grand Optics, Zeiss Vision Center:
- 30% отстъпка от цената на всички стоки, които не са в промоция или намаление.
- Допълнителна отстъпка в размер на 5% на всички стоки в промоция. Отстъпката се калкулира върху намалената цена.
- Отстъпка за рожден ден – 35% отстъпка за ненамалени продукти и 10% за стоки в промоция. Отстъпката се калкулира върху намалената цена. Намалението важи 3 дни след рождения ви ден и може да бъде ползвано веднъж годишно.
Пазарувайте удобно онлайн на https://www.optika.bg/:
- С промокод „CC30“ ползвате 30% отстъпка от цената на всички артикули, които не са в промоция и намаление.
- С промокод Extra5 ползвате 5% допълнителна отстъпка на всички артикули в промоция и намаление.
В търговските обекти преференциите се ползват срещу представяне на служебна карта или карта „Корпоративен клиент“.
Ако имате въпроси относно условията на програмата, можете да пишете на e-mail: [email protected]
Програма за развитие на мениджъри ОО
И през 2024 г. продължаваме с обученията по „Програмата за развитие на мениджъри“ в Оперативен отдел. Началото поставихме през 2023 с модули „Основни мениджърски умения“ и „Подбор, селекция, интервюиране и онбординг“.
Тази година обучение ще преминат 387 служители и партньори. Основните цели на програмата остават:
- Надграждане и разгръщане на Вашия лидерски потенциал в контекста на предизвикателствата в Оперативен отдел;
- По-осъзнато разбиране на ефективния мениджмънт на хора и процеси, с акцент върху спецификите на нашата индустрия;
- Какво означава да си мениджър в СПИДИ и как да демонстрираме по най-добрия начин компетенции, ценности и принадлежност към компанията ни.
Следващият модул, който ще бъде фокус през настоящата 2024, е „Мотивация и ангажираност на персонала“. Важни акценти в него ще бъдат ключови елементи за задържането и развитието на служители в организацията, техники и стратегии за увеличаване на мотивацията на екипите, управление на представянето и подобряване на бизнес резултатите.
Междувременно всички колеги в Оперативен отдел (служители и/или партньори), за чиито длъжности е предвидено да бъдат част от „Програмата за развитие на мениджъри“ и не са участвали в съответните модули, проведени през 2023, ще преминат пропуснатите модули в рамките на месец март 2024.
Подробности относно графика на обученията и мястото на провеждане ще бъдат предоставени допълнително.
Заедно с нашите партньори от Agenda, Ви приканваме към активно участие, като сме уверени, че практическото прилагане на усвоеното ще Ви бъде полезно в ежедневната Ви работа.
Виж галерията тук: Програма за развитие на мениджъри ОО
Тиймбилдинг Отдел Продажби и обслужване на клиенти
През уикенда 13-14.04.2024 общо 28 колеги от отдели Рекламации, Корпоративни клиенти и Обслужване на клиенти (CS ), проведоха тиймбилдинг в Еко Хотел Здравец в парк Родопи.
Времето, прекарано заедно като един отбор с обща цел, сближава хората и съдейства за тяхното обединяване и подобрение в резултатите от работата им. С различните игри - тенис на маса, билярд, игра наречена “Activity“, в която се обясняват думи/действия чрез рисуване, обясняване чрез мимики или чрез говорене, колегите-участници заздравиха връзките в екипа си, като същевременно се забавляваха много. Накрая заедно направиха и преход в гората, стигайки до хижа Здравец.
Вижте повече тук: Галерия Тиймбилдинг