Как да разбера кога ще пристигне пратката ми? Когато подателят предаде пратка на Спиди и тя бъде обработена, ще получите съобщение с линк (Смарт Контрол), където ще намерите информация за доставката, включително дата на доставка. Може да следите местоположението на пратката си по всяко време чрез номера на товарителницата на нашия сайт. Ако има създадена Спиди товарителница, но пратката все още не е изпратена от подателя, то информация за дата на доставка не може да Ви бъде предоставена. В какъв срок мога да получа пратката си от офис на Спиди преди да се върне към подателя? Стандартният срок за получаване на пратка, подготвена за получаване в офис на Спиди, е 7 календарни дни. Как да проверя работното време или адреса на даден офис/автомат на Спиди? Информация за актуално работно време и адрес на всички офиси и автомати на Спиди е налична по всяко време на сайта на Спиди, на този линк: https://www.speedy.bg/bg/speedy-offices-automats Ако имате да получавате пратка от офис/автомат, отворете линка Смарт Контрол от съобщението - там се съдържа работното време на конкретния офис/автомат. Какво се случва, ако при доставка на пратка, куриерът не успява да се свърже с получателя по телефона? При посещение на адреса за доставка куриерът позвънява на посочения в товарителницата телефонен номер на получателя. Ако успее да се свърже с него, съгласува дали клиентът е на адреса към момента, дали да бъде направен нов опит за доставка или пратката да бъде пренасочена към офис/автомат на Спиди. Ако куриерът не успее да се свърже с получателя по телефона, пратката се насочва към най-близкия офис на Спиди. Получателят може впоследствие да заяви повторно посещение за доставка на пратката на адрес чрез Смарт Контрол (линка в съобщението за доставка) или на телефон: Мога ли да променя часовия интервал за доставка на адрес? Предикт e предварителна безплатна информация за 60-минутен интервал на посещение на адреса, която се предоставя на получателя в линка от съобщението за доставка. Промяна на часовия прозорец от страна на получател или подател не е възможна. Ако отсъствате от адреса в обявения 60-минутен интервал, имате възможност да пренасочите пратката към удобен за Вас офис/автомат на Спиди или да отложите доставката за следващ ден директно чрез линка от съобщението – Смарт Контрол. Мога ли да пренасоча пратка и да я получа на друг адрес? Пренасочването представлява промяна на предварително посочените от подателя данни за получателя и адреса на доставка. Може да пренасочите пратката си бързо и лесно към друг адрес или удобен за Вас офис/автомат на Спиди чрез Смарт Контрол – линка, съдържащ се в съобщението за доставка. Друг начин да пренасочите на пратка е чрез обаждане на телефон: Какво е Смарт Контрол? Смарт Контрол е линк, който получавате за очаквана пратка в съобщението, изпратено на имейл, SMS или Viber. За повече информация: https://www.speedy.bg/bg/smart-control Възможно ли е друг да получи моята пратка от офис на Спиди? Как? Да, възможно* е. Необходимо е лицето да предостави номера на товарителницата, ПИН-кода от съобщението за доставка и документ, удостоверяващ самоличността му. *Важи за случаите, когато по пратката няма заявено изискване от подателя за лично предаване на получателя. Как мога да изпратя пратка от адрес? Необходимо е да направите заявка за посещение от куриер. Това възможно чрез: Как мога да изпратя пратка от автомат на Спиди? За да изпратите пратка от автомат на Спиди е необходимо да сте регистриран потребител в MySpeedy и да създадете товарителница. Ако сте физическо лице, трябва да изпратите заявка за валидиране на имейл: [email protected] преди да генерирате товарителница. Повече информация е налична тук. Как мога да получа пратка от автомат на Спиди? За да получите пратка от автомат на Спиди е необходимо да разполагате с ПИН код, който ще Ви бъде предоставен от нас в SMS/Viber съобщението за доставка. Срокът, в който можете да получите вашата пратка от автомат, е до 3 дни след получаване на съобщението. Повече информация и инструкции може да намерите тук. По какви начини мога да платя куриерската услуга? Мога ли да платя с карта при получаване на пратка на адрес? Пратката може да бъде платена от подателя или получателя в брой при изпращане/доставка на пратката. Куриерската услуга за пратки, изпратени от/до автомат, се заплаща винаги с банкова карта на ПОС-терминала на автомата. Мога ли да получа наложен платеж в офис, различен от този, от който съм изпратил пратката? Изплаща ли се наложен платеж в събота? За пратки, изпратени от офис на Спиди, суми от Наложен платеж до 500 лв. могат да бъдат получени от всеки удобен офис на Спиди. Изплащат се всеки работен (банков) ден – от понеделник до петък, като получателят на сумата (подателят на пратката) получава уведомление от Спиди. В съботни дни и в небанкови дни, работни за Спиди, наложени платежи не се изплащат. Суми от Наложен платеж могат да бъдат изплатени и по банкова сметка на подателя. При подготовка на товарителница само през онлайн-приложенията на Спиди – MySpeedy или Спиди Маркет, подателят може да изпише банковата сметка, по която да бъде преведена сумата от наложен платеж. Какъв е срокът за получаване на наложен платеж от офис на Спиди? Срокът за получаване на суми от Наложен платеж от офис на Спиди е до 30 дни след датата, на която сумата е трябвало да бъде взета. След този срок, сумата се архивира и за да я получите е необходимо да се свържете с нас предварително като заявите ден, в който ще посетите офис на Спиди за получаване на парите. Какво е обемно тегло и как се калкулира тарифното тегло на пратката? Всяка пратка има физическо и обемно тегло. Примери: Защо цената на пратката се разминава с очакваната от мен? Към основната цена на куриерската услуга могат да се прилагат допълнителни такси и/или ценови условия, в зависимост от точните параметри на пратката (тарифно тегло, коректен адрес на получателя, взимане от адрес, доставка до адрес) или избрани допълнителни услуги от подателя при изпращане на пратката. Например: Наложен платеж, Обявена стойност, Доставка в събота и други. Пълна информация и цени на тези допълнителни услуги са налични на нашия сайт: https://www.speedy.bg/bg/additional-services-for-shipments Ако при измерване на пратка в наш склад бъде установено разминаване между декларираното тарифно тегло на пратката и действителното ѝ тарифно тегло, цената на куриерската услуга се преизчислява автоматично спрямо действителното измерено тарифно тегло. Какво е допълнителна услуга? Допълнителната услуга е опция към основна куриерска услуга. Например: Наложен платеж, Обявена стойност, Доставка в събота, Отвори/Тествай и други. Как мога да подам сигнал или да предявя рекламация? В Спиди следим качеството на услугите, които предлагаме. Ако искате да подадете сигнал, свързан с изпълнението на услугите ни, или рекламация, изпратете ни електронно съобщение до имейл адрес: [email protected] или посетете офис на Спиди, където собственоръчно да опишете случая. Може да изпратите писмен сигнал и до адреса на Спиди. Спиди проучва случая и в срок от един месец за вътрешните пратки и три месеца за международните пратки ще бъдете уведомени писмено за резултата от извършената проверка. Как да получа фактура за извършена куриерска услуга? Фактура се издава в момента на заплащане на услугата. Можете да я изискате от обслужващия Ви куриер. Клиентите, сключили договор със Спиди, могат да достъпват своите фактури от Електронни фактури или да ги получават като пратка. Задължително ли е пратките да бъдат опаковани в опаковки на Спиди Не е задължително, но е препоръчително. Как мога да върна DHL пратка чрез Спиди? Имате DHL пратка за връщане и разполагате с номер на DHL товарителница за връщане? Моля, проверете номера на товарителницата на нашия сайт в секцията Проследи пратка. При налична информация на сайта ни, може да посетите всеки офис на Спиди и да предоставите номера на DHL товарителницата, за да върнете пратката безплатно. Ако в секцията Проследи пратка няма налична информация за въведения от Вас DHL номер за връщане, може към момента на проверката все още да не ни е предоставена информация от DHL или Спиди да не е номинираният куриер за връщане на Вашата пратка. Ако не разполагате с номер на DHL товарителница за връщане, моля свържете се с фирмата-подател, за да Ви бъде изпратена такава. При допълнителни въпроси по темата можете да ни пишете на: [email protected]
За пратки до адрес получавате и 60-минутен часови интервал за посещението на куриера в деня на доставка.
Ако не вземете пратката в този срок, тя ще бъде върната на подателя.
За да проверите точния срок на съхранение на Вашата пратка, може да отворите линка в съобщението за доставка (Смарт Контрол), където ще откриете пълна информация за него.
- 1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори;
- 0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи.
1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори
0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи
Чрез Смарт Контрол линка имате различни опции, с които удобно може да управлявате доставката – пренасочване до офис/автомат; промяна адреса на доставка; отлагане на доставката до 2 дни. В Смарт Контрол линка се съдържа много допълнителна информация – кой е подател; има ли наложен платеж, който дължите; кой заплаща куриерската услуга; как може да заплатите куриерската услуга и/или Наложения платеж – в брой или с карта на ПОС терминал; срок на съхранение на пратката в офис; адрес и работно време на офиса и много други.
- Уеб-модула MySpeedy след като сте подготвили товарителница за пратката в него. MySpeedy изисква регистрация на потребителя;
- Обаждане на телефон: 1 7001 7001 – за абонати на мобилните оператори; *7001 – кратък номер за заявка за куриер (за всички мобилни оператори); на телефон 0 7001 7001 – за абонати на фиксирани мрежи.
Освен в брой, куриерите на Спиди приемат и плащания с банкова карта, които се осъществяват посредством ПОС-терминал.
Физическото тегло е теглото на пратката в килограми.
Обемно тегло се изчислява по формулата Ширина x Дължина x Височина на пакета в метри, умножено по 200, т.е. 1 m³ = 200 кг.
Тарифно тегло е теглото, по което пратката се тарифира от Спиди и се определя, отчитайки по-голямото от физическото и обемното тегло на пратката.
Пратки с физическо тегло до 20 кг с услуга Стандарт 24 часа не се таксуват по обемно тегло (1 m³=200 кг), освен ако последното не надхвърля 50 кг. Препоръчваме да използвате Спиди калкулатора за определяне на цена на куриерската услуга или бутон „Изчисли цена“ в MySpeedy.
Допълнителната услуга не може да бъде използвана самостоятелно и цената ѝ винаги се прибавя към цената на използваната основна куриерска услуга или се таксува в отделна последваща товарителница (Обратна разписка, Обратни документи, Обратен амбалаж, Обратна пратка). Вж. раздел Допълнителни услуги и такси в Тарифата на Спиди АД.
Надеждната опаковка на пратките е важно условие, увеличаващо сигурността им по време на транспортирането им.
В случаите, когато използвате плик на Спиди, неговият уникален номер ще бъде изписан в товарителницата, с която пътува пратката.
Повече информация и съвети за опаковане на пратки е налична тук: https://www.speedy.bg/bg/packaging